Een eigen winkel runnen is heerlijk! Een goede dag met veel omzet geeft ontzettend veel voldoening. Ook kan het heerlijk zijn om samen met jouw personeel echt iets moois te maken van jouw winkel. Maar het runnen van een winkel kan ook een hele stressvolle aangelegenheid zijn. Je moet vaak aan duizend dingen tegelijkertijd denken. Dit zijn drie kleine dingen die altijd worden vergeten! Die kleine dingetjesAls je een franchisewinkel van een keten hebt, kun je vaak elk stom rolletje plakband gewoon bestellen via het distributiecentrum. Maar wanneer je echt je eigen zaak hebt, moet je al deze dingen zelf regelen. Zorg dat jouw winkel te allen tijde genoeg plakband, WC-papier, kladpapier, pennen en bevestigingsmateriaal zoals tie-raps heeft. Dat laatste kun je gemakkelijk bestellen bij wkk-europe. Probeer dit soort dingen niet in de supermarkt te halen, maar koop het in bulk op bij websites die verkopen aan groothandels. Zo min mogelijk tussenhandel scheelt gigantisch in de portemonnee. De administratieDe administratie moet vaak gebeuren aan het einde van de week, de zaterdag of de zondag. Helaas zijn dit ook juist de dagen waarop je het als winkelier het meest druk hebt. De mensen met een kantoorbaan of andere 9-5 baan zijn immers vrij en gaan massaal de stad in. Zorg er daarom voor dat je de administratie gedurende de week voor zover dat kan al een beetje bijhoudt. Dan verlies je in dat drukke weekend geen loze tijd aan rekenen. Tip: gebruik een online boekhoudprogramma om het overzichtelijk te houden. En onthoud ook dat automatiseren gelijk staat aan tijd besparen. SchoonmakenDe winkelruimte ziet er waarschijnlijk pico-bello uit, maar veel winkeliers vergeten het magazijn en de kantine nog wel eens schoon te maken. Een schoon magazijn en een schone kantine is echter cruciaal voor een fijne werksfeer. Maak daarom samen met alle collega’s een schoonmaakrooster. Laat elke week iemand anders de kantine en het magazijn schoonmaken. Laat het schoonmaken ook plaatsvinden op bijvoorbeeld een maandag. Dan is de gekte net geweest en is het waarschijnlijk het minst druk. Zorg er ook voor dat gebruikte theedoeken en handdoeken eens in de zoveel tijd met iemand mee naar huis gaan om te wassen. Daar kun je eventueel ook een roostertje voor maken. Tip: voor de grote schoonmaak kun je ook een schoonmaakbedrijf inschakelen. Zij helpen met het wassen van ramen, maar zijn ook gespecialiseerd in dieptereiniging. Dit kan af en toe nodig zijn! |
https://www.wkk-europe.nl |